دانلود ترجمه مقاله پارامترهای بیوشیمیایی و ایمنی خونی در فیل ماهی تغذیه یافته با گزنه

تترا مدیکا ترما اکس - Tetra Medica TremaEX
تترا مدیکا ترما اکس – Tetra Medica TremaEX
بهمن ۱۰, ۱۳۹۳
تولد یک سالگی سایت بهداشت آبزیان
تولد یک سالگی سایت بهداشت آبزیان
اسفند ۱۷, ۱۳۹۳

دانلود ترجمه مقاله پارامترهای بیوشیمیایی و ایمنی خونی در فیل ماهی تغذیه یافته با گزنه

پارامترهای بیوشیمیایی و ایمنی- خونی در فیل ماهی نوجوان (Huso huso) پس از تغذیه با جیره حاوی گزنه (Urtica dioica)

خلاصه ی مقاله:

مطالعه ی حاضر ، اثرات سطوح متفاوت گزنه ی غذایی را بر پارامترهای بیوشیمیایی، خونی و ایمنی در فیل ماهی (Huso huso) بررسی می کند. ماهی ها قبل از تغذیه با صفر، ۳ ، ۶ و ۱۲ درصد گزنه به مدت ۸ هفته، به ۴ گروه تقسیم شدند. نمونه های خون در هفته های ۴ و ۸ جمع آوری شد. استفاده از گزنه ، حجم متوسط سلولی ، متوسط هموگلوبین سلول، لمفوسیت ها، ائوزینوفیل ها، آلبومین، گلوکز، آلانین آمینوترنسفراز، آسپارتات آمینو ترنسفراز، آلکالاین فسفاتاز و فعالیت لیزوزیم را در هفته ۴ و ۸ به طور قابل توجه تغییر نداد.

پس از ۴ هفته ، مجموع گلبول های قرمز خون (RBC) و هماتوکریت (Ht) افزایش قابل ملاحظه ای در گروه ۱۲ درصد گزنه را در مقایسه با ۳ درصد گزنه و گروه های شاهد نشان داد اما هموگلوبین تغییر قابل توجهی در ۱۲ درصد گزنه ، در مقایسه با شاهد داشت. در همان زمان، تغییر قابل ملاحظه ای در غلظت متوسط هموگلوبین سلول (MCHC)، مجموع گلبول های سفید خون (WBC)، نوتروفیل ها، فرآیند انفجار تنفسی (RB)، مجموع ایمونوگلوبولین (Ig) و مجموع پروتئین (TP)، تری گلیسرید (Tri)، کلسترول (Chol)، یافت نشد. پس از ۸ هفته، ماهی های تغذیه یافته با گزنه افزایش قابل ملاحظه ای در سطوح نوتروفیل و هموگلوبین را در مقایسه با شاهد نشان دادند و بین گروه های تغذیه یافته با جیره های حاوی گزنه، گروه حاوی ۱۲ درصد گزنه بالاترین میزان هموگلوبین را نشان داد و در حالیکه مقادیر سلول های قرمز خون و هماتوکریت به طور قابل توجهی در ماهی های تغذیه یافته با ۱۲ درصد در مقایسه با شاهد افزایش یافت.

افزودن ۶% و ۱۲% گزنه، WBC و MCHC را در مقایسه با گروه های دیگر افزایش داد. پس از ۸ هفته، گروهی که با ۱۲% تغذیه یافت، تفاوت بسیار قابل ملاحظه ای را در فرآیند انفجار تنفسی (RB)، TP و Ig نشان داد. با این حال، Tri و chol به طور قابل توجهی در فیل ماهی های نوجوان تغذیه یافته با رژیم غذایی ۶% و ۱۲% گزنه در مقایسه با سایر گروه ها کاهش یافت. این نتایج نشان می دهند که پارامترهای خونی – بیوشیمیایی و عملکرد ایمنی فیل ماهی های نوجوان با استفاده از این گیاه بهبود می یابد.

این مقاله برای رشته های بهداشت آبزیان، شیلات ، تکثیر و پرورش آبزیان، دامپزشکی و دیگر رشته ها مناسب می باشد.

ترجمه ی فارسی مقاله + مقاله ی اصلی به زبان انگلیسی

تعداد صفحات مقاله انگلیسی: ۶ صفحه

تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۸ صفحه

ترجمه ی مقاله ی علمی ثبت شده در سایت ScienceDirect

لینک دانلود محصول پس از پرداخت آنلاین به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

قیمت ترجمه ی فارسی و مقاله ی اصلی به زبان انگلیسی جمعاً ۲۰ هزار تومان می باشد. برای خرید بر روی دکمه ی زیر کلیک کنید و پس از طی مراحل پرداخت آنلاین لینک محصول به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

پرداخت از طریق درگاه زرین پال

RIAL 200,000 – خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *